Zaštita lokalne mreže i web stranice za mnoge male tvrtke postao je važan dio poslovanja, vi to znate.
Internet napadi i razne elektroničke prijevare događaju se svakodnevno na male tvrtke i startupe. Bez obzira na sve moguće je da pomišljate da je IT podrška skupocjena i da nemate sredstva za nju.
Mogli biste imati više različitih zahtjeva za održavanjem različitih informacijskih tehnologija i jedna osoba možda neće posjedovati sve vještine. Potreban vam je netko tko se može brinuti za wifi mrežu, server, kamere i nadzor, web stranica i podešavanje printera. S druge strane vaš proračun za operativne troškove možda ne predviđa zapošljavanje jednog stručnjaka ili IT tim ljudi.
U ovom trenutku prema zahtjevu posla na scenu stupa tvrtka za IT podršku. Mjesečni zakup IT usluga vjerojatno je povoljniji od zapošljavanja radnika na puno radno vrijeme. Umjesto da razbijate glavu oko tehničkih pitanja vaše računalne infrastrukture i slično posvetite se svom poslovanju a IT prepustite nekome drugome.
Zašto IT podrška?
Vanjskim suradnicima je dobro prepustiti određene dijelove posla, budući da se vi morate usredotočiti na vlastiti posao. Imate odgovornost prema vođenju vlastitih usluga i proizvoda.
Tehnologija koju koristite može početi neželjeno funkcionirati a ako imate IT podršku vaš će posao imati minimalan zastoj. Prava IT podrška je partner u poslovanju drugačiji od zaposlenika i drugih izvođača radova. Vaše poslovanje se može osloniti na optimalan rad u kojem IT podrška sprečava nastanak problema.
IT tvrtku možete unajmiti za određeni problem, novonastalu situaciju ili novi projekt. Ne morate imati mjesečni paušalni iznos za održavanje IT infrastrukture, jednostavno platite i naručite uslugu točno prema potrebi.
Outsourcing pružatelja IT usluga omogućuje vam da imate IT odjel kad god vam je potreban—bez potrebe da imate tim s punim radnim vremenom i osobljem.
Što dobivate sa IT podrškom?
Obzirom na to koliko imate raznih uređaja plaćate najčešće paušalni iznos za održavanje sustava, što može uključivati i administraciju aplikacija, Windowsa, upravljanje mrežom i razne IT sustave. Razne IT podrške koriste IT usluge drugih tvrtki kako bi vama mogli ponuditi druge mogućnosti za koje oni sami daju podršku.
Definitivno potražite tvrtku koja ima fiksne mjesečne pakete na određeni ili cijeli dio opreme. Često se događa da tvrtke koje rade na satnicu ili po jednokratnoj usluzi nemaju motivaciju riješiti problem brzo.
Paušalno održavanje je najbolje rješenje na obostrano zadovoljstvo jer tvrtke u najkraćem mogućem vremenu rješavaju sve nastale probleme u IT-u. Kako bi tvrtka i dalje bila vaš partner u interesu im je riješiti stvari u najkraćem mogućem vremenu poput postavljanja Firewall-a, backup podataka, osiguravanje email-a i slično.
Koji su nedostaci vanjske IT podrške?
Sasvim razumijem da odluka o suradnji s vanjskom tvrtkom za IT podršku nije jednostavna i donosi svoje izazove, ali i prednosti. Prvo što je važno napomenuti jest da će ta firma najčešće upravljati vašim IT okruženjem na daljinu. To znači da ako vam, na primjer, poslužitelj zakaže ili pisač odbija surađivati, možda će biti potrebna osoba koja može fizički intervenirati. Iako mnogi pružatelji usluga u svojim paketima uključuju i mogućnost dolaska na vašu lokaciju, uvijek je dobro provjeriti ugovorne odredbe. Može se dogoditi da vam to iziskuje dodatne troškove.
Osim toga, važno je shvatiti da vanjski tim za IT podršku nije čarobni štapić za sva vaša tehnološka pitanja. Na primjer, moći će vam pomoći u održavanju softverskih alata kao što je CRM, ali oni nisu ti koji će vašem timu pružiti obuku o načinima primjene tog softvera u svakodnevnom poslovanju. Drugim riječima, neke stvari ipak trebaju ostati ‘u kući’.
I naravno, ne zaboravimo na financijski aspekt. Rad s kvalitetnom tvrtkom za IT podršku nije jeftin. Osim početnih troškova, vjerojatno ćete svaki mjesec izdvojiti dodatni iznos, koji varira ovisno o specifičnim potrebama i veličini vaše tvrtke. Ukratko, važno je na vrijeme uvrstiti ovakvu vrstu usluge u vaš godišnji budžet.
U svakom slučaju, prije nego što donesete konačnu odluku, preporučio bih vam da dobro promislite, istražite i usporedite sve opcije. Na taj način ćete znati što možete očekivati i kako najbolje iskoristiti resurse kojima raspolažete.
Na što pripaziti prilikom moguće suradnje
Odlučiti želite li svoje IT poslovanje povjeriti vanjskoj tvrtki nije jednostavan zadatak. Stoga preporučujem da pažljivo razmotrite svoje tehnološke potrebe i ciljeve. Tipično, mala poduzeća traže optimalna rješenja za osiguranje svojih sustava i podataka, brzinu odziva i povećanje performansi mreže.
Kad se odlučujete o IT partneru, ovih nekoliko pitanja mogu vam pomoći:
- Što je sve sadržano u ukupnom trošku? Jedna od prvih stvari koju želite razjasniti jest kako se formira cijena usluge. Ne zaboravite detaljno proučiti uvjete da ne biste bili iznenađeni nekim dodatnim računom, kao što je, na primjer, trošak za nadogradnju poslužitelja koji se iznenada pojavio.
- Jesmo li tehnološki kompatibilni? Važno je da potencijalni IT partner može podržati tehnologije koje koristite, ali i one koje planirate koristiti u budućnosti. Neke tvrtke za IT podršku su stručnjaci za proizvode tvrtke Apple, ali možda nemaju potrebno znanje o Microsoftu ili Ciscu.
- Kako je organizirana zaštita lozinki? Nikada nije naodmet pitati kako tvrtka za IT podršku upravlja s lozinkama. Ako se ne koristi multifaktorska autentifikacija, smatrajte to crvenom zastavom. Previše tvrtki još uvijek nešifrirano čuva lozinke u Excel tablicama, što je ogroman sigurnosni rizik.
I zapamtite, tvrtke koje pružaju IT usluge često su mete hakera. Stoga, osigurajte da vaš budući IT partner ima robusne protokole za sigurno čuvanje osjetljivih podataka, kao što su lozinke.
Tako ćete se osjećati sigurnije u svojoj odluci, uzimajući u obzir sve aspekte koji bi mogli utjecati na uspjeh vašeg poslovanja. Prijateljski savjet? Uložite vrijeme u pronalazak pravog partnera; vaša će vam poslovna budućnost biti zahvalna.
Razumijem koliko vam je stalo do toga da vaši zaposlenici budu dobro obučeni, posebno kada je riječ o pitanjima kibernetičke sigurnosti. Ljudska pogreška, nažalost, često je kritična točka kada je u pitanju kompromitacija sigurnosti. Stoga, prilikom razgovora s mogućim pružateljem IT usluga, ne zaboravite postaviti pitanje o tome kako oni obučavaju svoje timove da se nose s online prijetnjama.
Zaista je ohrabrujuće znati da pružatelj IT usluga kojeg razmatrate poduzima ozbiljne korake u edukaciji svojih zaposlenika. Idealno bi bilo da svaki član tima prolazi kroz sustavnu obuku kako bi se zaštitio od potencijalnih pokušaja krađe identiteta, kao i drugih vrsta kibernetičkih napada. I još nešto, redovito ažuriranje obuke nije samo poželjno, već i neophodno u brzo mijenjajućem digitalnom okruženju.
Osim toga, bilo bi dobro znati da li pružatelj IT usluga također nudi dodatne resurse ili radionice koje bi vaši zaposlenici mogli koristiti za dodatno usavršavanje. Na taj način okrećete kontinuiranu kulturu učenja i sigurnosti unutar vaše organizacije.
Najbolje tvrtke za IT podršku biti će vaši najbolji poslovni partneri. Ciljevi vašeg poslovanja uvijek su u ravnini vašeg partnera gdje je jasno čija je odgovornost za svaki aspekt djelovanja. Istražite tvrtke za IT podršku na internetu, zovite ih, provjerite recenzije i pogledajte kvalitetu njihovih web stranica. Od takve usluge koju pruža kvalitetna tvrtka vaše poslovanje će biti sigurnije i bez zastoja.