Poslovni plan fitness centar za poslovni plan za samozapošljavanje primjer poslovnog plana za fitness trenere.
Dobro došli u svijet fitnessa! Ukoliko ste oduvijek sanjali o pokretanju vlastitog fitness centra, prvi korak na vašem putu je izrada detaljnog poslovnog plana. Poslovni plan fitness centra je ključan alat koji vam može pomoći u navigaciji kroz složenost pokretanja i upravljanja ovom vrstom uslužne djelatnosti.
Fitness industrija je dinamična i konkurentska, ali također pruža brojne mogućnosti za uspjeh. Bilo da planirate otvoriti malu teretanu u susjedstvu ili veliki centar s nizom usluga, izrada poslovnog plana omogućit će vam da definirate svoje ciljeve, razumijete svoje tržište i utvrdite strategije potrebne za postizanje uspjeha.
Ovaj članak vam nudi detaljan vodič za izradu poslovnog plana za fitness centar. Kroz ovaj proces, pokrit ćemo ključne elemente koje vaš plan treba uključiti, od izvršnog sažetka, analize tržišta, opisa usluga, do marketinških i financijskih planova. Bez obzira na veličinu ili opseg vašeg budućeg posla, ove korake možete prilagoditi svojim specifičnim potrebama i viziji.
Uz to, fokusirat ćemo se na inovativne strategije i trendove u fitness industriji. U današnjem digitalnom dobu, tehnologija igra sve važniju ulogu u fitnesu, od aplikacija za vježbanje do virtualne stvarnosti. Kako se ova industrija neprestano razvija, tako će i vaš poslovni plan trebati odražavati te promjene.
Pridružite nam se na ovom putovanju kroz izradu poslovnog plana za fitness centar i otkrijte kako možete pretvoriti svoju strast prema fitnessu u uspješan posao. Bez obzira jeste li iskusni fitnes profesionalac ili netko tko tek ulazi u ovu industriju, ovaj će vam vodič pružiti dragocjene uvide i alate koje trebate za pokretanje vlastitog fitnes centra.
ZAHTJEV / PODACI O PODNOSITELJU
PODRUČNI URED :
IME I PREZIME:
OIB:
ZANIMANJE: Magistra kineziologije u edukaciji i kondicijskoj pripremi sportaša
DATUM ROĐENJA: 17.03.1992
ADRESA:
KONTAKT TELEFONOM:
OSNOVNA ŠKOLA:
SREDNJA ŠKOLA: Ženska opća gimnazija 2007. – 2011.
FAKULTET: Kineziološki fakultet 2011. – 2016.
OSPOSOBLJAVANJE I EDUKACIJE: DNS Level 1 (Dynamic neuromuscular stabilization) 2017. te Sportska i rehabilitacijska masaža (Vertebra fizio centar) 2018.
HOBIJI:
Vrsta tražene potpore za samozapošljavanje: SAMOZAPOŠLJAVANJE JEDNE OSOBE
OPĆI PODACI O BUDUĆEM PODUZETNIKU I POSLOVNOM SUBJEKTU
VRSTA POSLOVNOG SUBJEKTA: Paušalni obrt
STRUKTURA VLASNIŠTVA: Jedan
SJEDIŠTE BUDUĆEG POSLOVNOG SUBJEKTA:
UNOS DJELATNOSTI PREMA NKD: 93.13 Sportska djelatnost – fitnes centar
IZNOS TRAŽENE POTPORE:
NAVEDITE KRONOLOŠKI DOSADAŠNJE RADNO ISKUSTVO OSTVARENO TEMELJEM UGOVORA O RADU
RAZDOBLJE | POSLODAVAC | ZANIMANJE |
PREDMET POSLOVANJA
NAVEDITE KOJU VRSTU POSLOVNOG SUBJEKTA NAMJERAVATI REGISTRIRATI i ZA KOJU DJELATNOST
Paušalni obrt 93.13 Fitnes centri
OPIŠITE KAKO STE DOŠLI NA IDEJU O POKRETANJU VLASTITOG POSLA, POVEŽITE TU IDEJU S DOSADAŠNJIM RADNIM ISKUSTVOM. NAVEDITE ZAŠTO SMATRATE DA VI IMATE ZNANJA i SPOSOBNOST DA PREDLOŽENU POSLOVNU INICIJATIVU UČINITE USPJEŠNOM
Cijeli život sam se bavila sportom (stolni tenis, tenis i nogomet) i oduvijek sam htjela studirati na Kineziološkom fakultetu. U srednjoj školi dok sam igrala za ŽNK Dinamo i Hrvatsku žensku nogometnu reprezentaciju ozlijedila sam koljeno te imala operaciju prednjeg križnog ligamenta što je na neki način odredilo daljnji smjer mog životnog puta. Već tada počela sam razmišljati da jednog dana otvorim svoj prostor za treninge i rehabilitaciju te da pomažem sportašima i rekreativcima u rješavanju bolnih stanja. Od početka studija sam volontirala u raznim centrima za razvoj sportaša, nogometnom klubu te u fitnes centrima, a sve s ciljem kako bih stekla potrebno praktično iskustvo uz školovanje gdje sam bila jedna od najboljih studenata.
Sport je moja strast, a trenerski posao moj poziv, stil života koji želim približiti drugima. U današnje vrijeme u kojem ljudi žive sjedilačkim načinom života, izrazito je bitna tjelesna aktivnost. Također, sjedilačkim načinom života dolazi do raznih posljedica kao što su npr. bolovi u leđima te loše posturalno držanje tijela. Zbog toga je bitno vježbati, jačati mišiće tijela, pogotovo leđa. Od tuda i naziv fitnes centra “SpinaGym” (Spina lat. kralježnica). Sada kao magistra kineziologije smatram da svojim stručnim znanjem, vještinama i iskustvom mogu ponuditi kvalitetu i istaknuti se na tržištu.
Za vrijeme studija bila sam demonstrator na predmetima Fiziologija sporta i Biološka kinantropologija. Imala sam priliku predavati i pomagati mlađim kolegama te sam usvojila sposobnosti prezentiranja i predavanja. Volontirala sam u nogometnom klubu Rudeš kao kondicijska trenerica mlađim dobnim kategorijama i juniorima koji su nastupali u 1HNL. U tom poslu usvojila sam organizacijske vještine i upravljanje velikom skupinom ljudi. Zadnjih nekoliko godina surađivala sam s teretanom Gymlab gdje sam vodila grupne i individualne treninge, a ove godine surađivala sam s centrom za razvoj mladih sportaša te rekreativaca Potens performance. U tom poslu bilo je bitno uspostaviti dobar odnos i uspješnu komunikaciju s klijentima, otvorenost, empatiju, donošenje odluka, upravljanje stresom, upravljanje vremenom te dobro procjenjivanje ljudi.
Kako se moje znanje širilo, a s njime i iskustvo, došla sam do zaključka da postoji dobar interes za treniranjem, što kod profesionalno ili rekreativno orijentiranih korisnika, povezane aktivnosti kao što je kondicijska priprema u treniranju kvalitetno je ispunjeno vrijeme kod mlađe ali i starije populacije. Preuzimanjem inicijative u organiziranju treninga i aktivnosti, praćenju napretka i pisanju planova rada, trenirajući različite skupine, zaključila sam da na tržištu postoji prostor za moj angažman koji je moguće razviti u uspješno poslovanje.
Ono što je doprinijelo razmišljanju o pokretanju vlastitog posla povratne su informacije od stalnih klijenata i poslodavaca o mojem kvalitetnom zalaganju i pedagoškom pristupu svakom pojedincu i grupi, time se definitivno mogu istaknuti na tržištu. Vjetar u leđa i motivacija su upravo te informacije od zadovoljnih klijenata što me tjera da nastavim raditi ono što me ispunjava. Pokretanje vlastitog posla vidim kao priliku da, uz gore navedeno, kao osoba sa snažnim motivacijskim vještinama, ostvarim novu vrijednost i povećanje životnog standarda.
Zdravo društvo počinje od zdravih navika a stvaranje takvog društva kroz sport je najbolji temelj radi kojeg i postoji stalna potreba na tržištu za ovim uslugama. Danas, kada Hrvatska ima ostvarene sportske rezultate i poznata je u svijetu, pojedinca dijeli mali korak od rekreativca do vrhunskog sporta, upornošću i odricanjem moguće je utjecati na naš život, obogatiti ga i povećati kvalitetu života. Uz minimalna kapitalna ulaganja i potražnju na tržištu smatram da je samozapošljavanje idealna prilika za mene da se nastavim razvijati u struci i započnem profesionalni razvoj u poduzetništvu.
OPIŠITE DETALJNO VRSTU PROIZVODA I/ILI USLUGU KOJU PLANIRATE PONUDITI TRŽIŠTU TE POJASNITE NA KOJOJ LOKACIJI NAMJERAVATE OBAVLJATI DJELATNOST. UKOLIKO PLANIRATE OBAVLJATI VIŠE DJELATNOSTI, NAVEDEITE POJEDINOSTI ZA SVAKU OD NJIH.
Ponuda koju mislim pružiti tržištu su stručno utemeljene i kvalitetne usluge vježbanja u fitness centru pod nadzorom i usluge osobnog trenera. Posao trenera sastoji se od poslova početne obuke i daljnjeg podučavanja osoba različitih uzrasta osnovnoj tehnici rada na trenažerima i slobodnim utezima te omogućavanju lakše prilagodbe na vježbanje u teretani, na otvorenome i drugim prostorima. Zadaća mi je isporučiti individualizirani program vježbanja sa ciljem poticanja ljudi na usvajanje i održavanje zdravstveno usmjerenog ponašanja i aktivnog životnog stila.
Za svakog korisnika usluga radi se dijagnostika inicijalnog stanja što uključuje procjenu funkcionalnog pokreta, testova motoričkih i funkcionalnih sposobnosti. U slučaju rekreativnih i profesionalnih sportaša izrađuje se plan i program trenažnog procesa sportaša. Kod rada sa rekreativcima veća pažnja je na podizanju psihofizičkih sposobnosti i redukciji tjelesne mase. Za sve vježbe od jednostavnih pa do kompliciranih radi se konstantna provjera i edukacija na prevenciji ozljeda koje ne moraju biti potencijalno moguće od samog vježbanja.
Plan prehrane je moguć u svim slučajevima vježbanja i treniranja te se radi u dogovoru sa klijentom na temelju njegovih karakteristika i navika. Prema potrebi korisnik nije dužan koristiti usluge osobnog trenera ali je moguća narudžba izrade plana treninga u pisanome obliku. Osim individualnih treninga organizirati ću i grupne treninge sa manjim grupama do 3x tjedno.
U svrhu treninga koriste se girje, lakoatletska i teškoatletska tehnologija kao skokovi, bacanja i rad utezima, elementi crossfita i olimpijska dizanja. Iz razloga što fitnes aktivnosti spajaju puno ljudi imati ću i samostalnu organizaciju aktivnog odmora na različite popularne prirodne lokacije, kratki izleti od 1 do maksimalno 3 dana. Organizacija nije komplicirana a na taj način klijenti mogu ostvarivati poznanstva ljudi sličnih interesa uz aktivnosti koje uključuju vježbanje.
Rad uključuje vođenje grupnih i individualnih treninga:
- Dijagnostika rekreativaca
- Vođenje i organizacija rasporeda treninga
- Pisanje plana i programa treninga
- Provođenje treninga jakosti, snage i izdržljivosti s rekreativcima
- Rehabilitacija – kineziterapija nakon ozljeda
- Rad s djecom – učenje osnovnih motoričkih kretnji
Kondicijska priprema sportaša:
- Pisanje plana i programa treninga za pripremni, natjecateljski i prijelazni period
- Testiranje i dijagnostika motoričkih i morfoloških sposobnosti
- Provođenje treninga jakosti, snage i izdržljivosti
- Provođenje pripreme i zagrijavanje za utakmicu
- Provođenje metoda oporavka nakon treninga i utakmica
- Rehabilitacija – kineziterapija nakon ozljeda
Prilažem certifikat edukacije za sportske i rehabilitacijske masaže i kanim ponuditi usluge masaža svima kojima je potrebna sportska masaža, parcijalna masaža samo onog dijela gdje je problem, masaže za opuštanje i masaže u dubinu.
Silom prilika otvoreno je potpuno novo tržište za mlađe ljude koji su pronašli motivaciju u ovim izazovnim vremenima vježbati u udobnosti svojeg doma. Osim što je usluga primamljiva onima koji rade od kuće postoji cijela jedna skupina koja koristi računala i udaljene komunikacije kako bi uz stručan nadzor, savjete i edukaciju prema rasporedu vježbali kod kuće. Usluga i proizvod nije samo fizička prisutnost već i jedan motivacijski čimbenik koji na dobro odrađen način koristi ljudima jer ih podsjeća na treninge, raspored i zapravo motivira onda kada i nemaju baš volje.
Djelatnost namjeravam obavljati u zapadnom dijelu Zagreba i na terenima, na adresi Medarska 54a. Prostor je u najmu veličine 110m2. Sastoji se od jedne veće prostorije od 50m2 koja će služiti za vođenje grupnih i individualnih treninga, tri prostorije od kojih će jedna biti garderoba, druga prostorija za dijagnostiku i terapije, a treća za masaže i rehabilitaciju te velike kupaone. Nalazi se u kući na prvom katu. Ima odvojen ulaz i više parkirnih mjesta gdje će se klijenti moći parkirati. Prostor se nalazi na prometnoj cesti te će samim time biti dobro vidljiva reklama.
Sve potrebne savjete i edukaciju na kojoj sam stekla osnovna znanja potrebna za vođenje poslovanja što uključuje ispunjavanje knjige prometa, izdavanja računa klijentima i informacije o obvezama poslovnih subjekata prema državi pružila mi je kolegica knjigovodstvene struke te ću knjigovodstvene usluge trebati jednom godišnje.
BAVI LI SE NETKO U VAŠOJ OBITELJI ISTOM ILI SRODNOM DJELATNOŠĆU (ako je da popuniti podatke)
Ne
PROCJENJUJETE LI DA ĆETE U PRVOJ GODINI POSLOVANJA IMATI POTREBU ZA ZAPOŠLJAVANJEM DRUGIH RADNIKA (da, ne, ne mogu procjeniti) … OBRAZLOŽITE ODGOVOR
Ne, u prvoj godini poslovanja neću imati potrebe za zapošljavanjem jer postavljam posao i sve ću moći odraditi samostalno. Blagi porast očekujem tek nakon prvih šest mjeseci te ozbiljnije povećanje prometa nakon prve godine.
STRUKTURA ULAGANJA
NAVEDITE U ŠTO NAMJERAVATE ULOŽITI SREDSTVA U PRVOJ GODINI POSLOVANJA – TO MOGU BITI OSNOVNA SREDSTVA i OPREMA (NAVESTI KOJA), MATERIJAL i SIROVINA ZA RAD, VOZILO, OPREMA ZA UREĐENJA PROSTORA, EDUKACIJA ITD.
ULAGANJA SREDSTVIMA HZZ-A
Vrsta ulaganja | Iznos |
Traka za trčanje Insportline
Gilavar |
9799 |
Cross-Country Skiing Machine
Insportline SKI2000 |
8099,1 |
Sprava za veslanje Zipro Dash | 4999 |
Spinning bike Insportline
Drakkaris |
3599,1 |
Olimpijska ravna šipka Insportline Profi OB-86 – 220 cm | 2878 |
Olimpijska ravna šipka Team Line – 180 cm | 1564,2 |
Heks. gumirana bučica 25 kg (1 kom) | 1342,4 |
Heks. gumirana bučica 22,5 kg (1 kom) | 1230,4 |
Heks. gumirana bučica 20 kg (1 kom) | 1022,4 |
Kettlebell 24 kg (girja) | 1060,2 |
Heks. gumirana bučica 17,5 kg (1
kom) |
878,4 |
Kettlebell 20 kg (girja) | 880,2 |
Heks. gumirana bučica 15 kg (1
kom) |
766,4 |
Heks. gumirana bučica 12,5 kg (1
kom) |
638,4 |
Kettlebell 16 kg (girja) | 700,2 |
Heks. gumirana bučica 10 kg (1
kom) |
510,4 |
Kettlebell 12 kg (girja) | 520,2 |
Slam Ball Insportline 8 kg | 224,1 |
Heks. gumirana bučica 7,5 kg (1
kom) |
764,8 |
Slam Ball Insportline 6 kg | 188,1 |
Kettlebell 8 kg (girja) | 340,2 |
Ab sling marame za trbušnjake | 161,1 |
Slam Ball Insportline 4 kg | 152,1 |
Heks. gumirana bučica 5 kg (1
kom) |
763,2 |
Slide Disc Insportline Flux Dot | 178,2 |
Power cage
color: RAL9005/Ral7016 |
8578,9 |
BUMPER Premium 5kg | 1910,4 |
BUMPER Premium 10kg | 2392 |
BUMPER Premium 15kg | 1468,8 |
Stalak za utege
color: RAL9005/Ral7016 |
1592,70 |
Stalak za šipke – podni | 891,43 |
Adjustable pulley 2.0
color: RAL9005/Ral7016 |
11108,9 |
Podni landmine | 381,44 |
OBLOGA ZA ŠIPKU | 321,30 |
OSIGURAČ UTEGA NA ŠIPKI – FLIP LOCK | 109,65 |
USLUGA DOSTAVE
– vangabaritna cargo dostava unutar kontinentalne HR |
1249,00 |
UKUPNO | 73264,32 |
NAVEDITE U ŠTO NAMJERAVATE ULOŽITI SREDSTVA IZ DRUGIH IZVORA FINANCIRANJA U PRVOJ i DRUGOJ GODINI POSLOVANJA – TO MOGU BITI OSNOVNA SREDSTVA i OPREMA (NAVESTI KOJA), MATERIJAL i SIROVINA POTREBNI ZA RAD, VOZILO, OPREMA ZA UREĐENJE PROSTORA, EDUKACIJE i SL. NAVEDENE STAVKE NAVESTI U TABLICE S OBZIROM NA IZVOR FINANCIRANJA
Tablica 1.2. – Ulaganja sredstvima iz drugih izvora financiranja
Vrsta ulaganja | Izvor | Iznos financiranja |
UKUPNO |
POTREBAN PROSTOR I DOZVOLE ZA RAD – DETALJI
PODACI O VAŠEM POSLOVNOM PROSTORU (u vlasništu, u zakupu, nije potreban):
u zakupu
NAVEDITE U KOJEM GRADU/MJESTU PLANIRATE REGISTRIRATI SJEDIŠTE BUDUĆEG POSLOVNOG SUBJEKTA, TE NA KOJEM PODRUČJU PLANIRATE OBAVLJATI DJELATNOST.
Sjedište će biti registrirano u Gradu Zagrebu, djelatnost planiram obavljati na području Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Republici Hrvatskoj.
UKOLIKO VAM JE POTREBAN POSLOVNI PROSTOR, NAVEDITE DETALJE O TOME IMATE LI OSIGURAN PROSTOR U SVOM VLASNIŠTVU, VLASNIŠTVU OBITELJI ILI GA PLANIRATE ZAKUPITI
Planiram zakupiti poslovni prostor
JESU LI ZA OBAVLJANJE VAŠE DJELATNOSTI POTREBNE ODREĐENE DOZVOLE, ODOBRENJA, ATESTI ILI ZADOVOLJAVANJE ODREĐENIH MINIMALNIH TEHNIČKIH UVJETA?
AKO DA, KOJE?
NAVEDITE KOJA ODOBRENJE, ATESTE, LICENCE i SL. MORATE ISHODITI ILI NABAVITI.
NAVEDITE POPIS OPREME i PRIJEVOZNIH SREDSTAVA KOJE VEĆ POSJEDUJETE ZA OBAVLJANJE VAŠE DJELATNOSTI
PROCJENA TRŽIŠTA I KONKURENCIJE – DETALJI
TKO SU POTENCIJALNI KORISNICI ILI KLIJENTI VAŠIH PROIZVODA/USLUGA TE NA KOJI DIO TRŽIŠTA SE PLANIRATE ORIJENTIRATI (ODREDITI LOKALITET: GRAD, ŽUPANIJA, DRŽAVA)?
Moji potencijalni klijenti su fizičke osobe zainteresirane za mršavljenje, oblikovanje, rekreaciju, izgradnju tijela i pažnju na zdravlje, potrebna im je rehabilitacija ili imaju djelomičan invaliditet radi kojega su im potrebne redovite stručne vježbe, sportaši radi snage, impulzivnosti i izdržljivosti. Potencijalni klijenti su mi sve osobe zainteresirane za vježbu kao način života, ali i usvajanje i razvoj tehnika vježbanja i zdravih prehrambenih navika , aktivno sudjelovanje u aktivnostima fitness centara, poslovni ljudi koji vježbaju radi rekreacije, te djeca čiji roditelji podržavaju bavljenje sportom sa mogućnošću razvoja u nešto ozbiljnije.
Između 548439 fizičkih osoba na području Grada Zagreba nalaze se potencijalni klijenti unutar šire ciljane skupine u dobi od 20-74 godina, podatak dobiven iz zadnjeg popisa stanovništva 2021. Moguće je, pronaći putem interneta nekoliko članaka o razini sportsko aktivnih osoba na nacionalnoj razini koji iznosi oko 2% od sveukupne populacije. Uža ciljana skupina su žene rekreativci (grupni treninzi), moderne poslovne žene između 30 i 45 godina koje su tražitelji načina za mršavljenje i korekcije jelovnika te mršavljenja na željenu težinu, sportaši (individualni treninzi i rehabilitacija). U porastu su trenutno i online osobni treneri te poslovanje sa online tečajevima jer većinom su žene te koje počinju koristiti online osobne trenere, što im je korisno na način da sve potrebno mogu raditi u udobnosti svoga doma.
Treniranje uz osobnog trenera, samostalno u fitness studiju i u grupama koriste podjednako žene i muškarci, oni željni rekreacije i profesionalno te u svrhu stjecanja znanja iz područja tehnika vježbi, prehrane i dodataka. Sve osobe koje si relativno dostupnu uslugu treninga mogu priuštiti a žele punu razinu profesionalnosti, motivaciju i stručni nadzor moji su potencijalni klijenti.
Ciljane dobne skupine podijeljene su u dvije kategorije. U dobnoj skupini od 20-74 godina nalaze se sve fizičke osobe i poslovni subjekti koji se bave ili planiraju baviti treniranjem dok u dobnoj skupini od 7-19 godine su većinom djeca i fizičke osobe s afinitetima za ozbiljnije bavljenje sportom, bilo da se radi o početnicima ili već formiranim igračima u potrazi za trenerom sa specijalizacijom za kondicijsku pripremu.
Unutar ciljane skupine u dobi od 7-19 godine nalazi se 113035 djece i mladih osoba u Gradu Zagrebu prema podacima državnog zavoda za statistiku. Uzevši u obzir činjenicu da je u Hrvatskoj relativno povoljno osigurati osobnog trenera u odnosu na druge europske države, i da je naglasak na sportu u školstvu naglašen od ranih dana, moguće je suziti ciljane skupine do okvirnog broja potencijalnih klijenata.
Kompletan izgled poslovanja sa uslugama moguće je podijeliti na lokalni rad u prostoru fitnes centra i na raznim vanjskim lokacijama terena za vježbanje.
Lokalitet djelovanja je Grad Zagreb kao sjedište iz kojeg je moguće dogovoriti susrete i aktivnosti u kampovima i klubovima na atraktivnim lokacijama što uslugu širi dalje od Zagreba u Republici Hrvatskoj. Grad Zagreb i njegovo područje karakterizirano je velikom gustoćom stanovništva i nepreglednim ljudskim obilježjima u usporedbi s okolnim područjima. Ova urbana sredina koja spada u skupinu jedinica područne (regionalne) samouprave koje se prema vrijednosti indeksa nalaze u prvoj polovini iznadprosječno rangiranih jedinica, ima potencijal za ovu vrstu aktivnosti i poslovanja jer su to i najveće prednosti.
S obzirom na činjenicu da planiram raditi na raznim terenima otvorenog ili zatvorenog tipa, tržište na koje ću biti orijentirana je područje Republike Hrvatske, s Zagrebačkom županijom i Gradom Zagrebom kao svojevrsnom bazom.
NAVEDITE NA KOJI NAČIN STE PROCJENILI DA ĆE VAŠI PROIZVODI/USLUGE BITI PREPOZNATI NA TRŽIŠTU TE DA ĆETE IMATI DOVOLJNO KLIJENATA ZA USPJEŠNO POSLOVANJE?
Fitnes industrija objedinjuje prehrambene navike, upravljanje vremenom, izradu i prodaju opreme za vježbanje, obuću i odjeću, aktivnosti na otvorenome i zatvorenome prostoru, ciljano i rekreativno vježbanje te ima konstantno svoje poklonike i potražnju za treniranjem.
Pripreme za sport, mršavljenje i oblikovanje tijela, ciljano treniranje koriste i mladi i stari, treniranje funkcionira podjednako zimi i ljeti, svaka nova školska godina iznjedri određeni broj djece čiji roditelji podržavaju bavljenje sportom. Općeniti interes za fitnesom veći je nego prije 20 godina, kroz medije i svijest o sportu. Kroz dosadašnji rad u struci uvjerila sam se da postoje razne dobne skupine koje koriste razna organiziranja treninga, edukacije, učenja i vježbanja tehnika i želje za raznim oblicima sporta, procijenila sam da postoji tržište na koje mogu plasirati svoje usluge.
Plan na kojem temeljim poslovanje trenutni su klijenti a taj popis potrebno je proširiti oglašavanjem ponude. Održivost poslovanja ovisi o što boljoj prilagodbi potrebama i širenju usluga u Gradu Zagrebu, što mislim postići nakon prvih šest mjeseci rada. Sigurna sam da na temelju dosadašnjeg povjerenja i izgrađenog kredibiliteta kod postojećih klijenata povezano sa oglašavanjem na Internetu putem web stranica, uz korištenje društvenih mreža i uz marketing alate mogu pretvoriti ideju u uspješno poslovanje.
Radom zadnjih godina procjenjujem da je na temelju komunikacije i stanja na tržištu moguće uvesti tvrtku sa uslugama osobnog trenera. Trend rasta digitalnih usluga potaknut je pandemijom i mjerama zatvaranja a navike vježbanja u vlastitom domu dolaze u sve većoj mjeri do izražaja što se spominje na televiziji i raznim časopisima. Grad Zagreb prema popisu stanovništva 2021 objavljenom na službenim stranicama grada ima 769.944 stanovnika a od toga je pola aktivno stanovništvo. Poslovnifm.com objavio je članak na temu Fitness Industrija 08.05.2020 sa Orlando Lopac, kineziologom i vlasnikom Orlando Fitness Grupe te Goranom Kliškićem, area managerom lanca fitnessa Gyms4you, iz te objave želim spomenuti da su te tvrtke radile istraživanje tržišta na većim uzorcima gdje su iznijeli podatak da osim što je industrija fitnessa u porastu da je do 2020. Godine u Hrvatskoj na aktivnom stanovništvu bilo 2-3 posto stanovništva koji su izravni korisnici fitness usluga. Iz toga proizlazi da je samo u Gradu Zagrebu između 7700 i 11550 potencijalnih klijenata. Može se zaključiti da na temelju dosadašnjeg rada sa privatnim korisnicima koji su iznimno zadovoljni mojim radom procjenjujem da ću imati dovoljno klijenata i da će proizvodi i usluge biti prepoznati.
Obzirom na moje obrazovanje i radni staž, te uspješno ostvarene suradnje koje imam iza sebe, preporuke poslodavaca i izražene namjere budućih potencijalnih klijenata za novim suradnjama, procjenjujem da je na tržištu i više nego dovoljan broj potencijalnih klijenata.
Dovoljno klijenata na tržištu moguće je ostvariti i time da je usluga prepoznata konzistentnim radom i promocijom. Specifičnost svakog zahtjeva mora se ispuniti na uspješan i točan način radi ostvarivanja kontakata i daljnjih suradnji. Stvaranjem brenda i optimalnim troškovima poslovanja želim postići bazu stalnih klijenata koji se uvijek mogu osloniti na moj angažman a to je korak više ka uspješnom poslovanju. Tržište u ovome trenutku a i u budućnosti ima potrebu za planiranim aktivnostima i prilike se očituju na način pozitivnih reakcija na brigu o tijelu i zdravlju uz potrebu manjeg poticaja u smjeru dogovora oko korištenja usluga. Osobni treneri koji na prirodan način reklamiraju svoje usluge realno imaju veće izglede za angažman. Iskustvo korišteno u unaprjeđenju rada i profesionalna izvedba rad je koji mislim prikazivati u promocijama i marketinškim aktivnostima kao jamac kvalitete i optimalnog troška. Kao potencijalni manager upućenost, znanje i iskustvo od velike je važnosti kako bi usluga bila prepoznata i dugotrajno pridonijela društvu pozitivnim poslovanjem. Strategija za uspješno poslovanje je u podizanju svijesti o koristi na zdravlje, brizi o tijelu i stručnom izvođenju koje donosi rezultate. Pozitivnim stavom prema zahtjevima posla, odgovornim i savjesnim radom pazeći na troškove i potencijalom da se iskustvo prenese na druge, mislim da ću imati dovoljno klijenata za uspješno poslovanje.
Uspješnu strategiju poslovanja zasnivam na kvalitetnoj i cjenovno dostupnoj usluzi, odgovornom radu i upornom zalaganju posvećenom razvijanju usluge koja je dostupna klijentima i za koju klijenti znaju da postoji.
NA KOJI NAČIN ĆETE OBAVJEŠTAVATI POTENCIJALNE KUPCE/KLIJENTE O PONUDI SVOJIH PROIZVODA/USLUGA? (označiti odgovore: posjetnice, usmjena reklama, brošure i letci…)
Posjetnice, usmena reklama, letci, natpisi na vozilima, sajmovi, drustvene mreze
PLANIRATE LI IZRADU POSLOVNE WEB STRANICE?
Da
TRIŠTE NABAVE
IMATE LI DOGOVRENU SURADNJU S DOBAVLJAČIMA i BUDUĆIM POSLOVNI PARTNERIMA
(PREDUGOVORE, PISMA NAMJERE i SL)?
Budući poslovni partneri:
Gymlab teretana – suradnja u vođenju treninga
ZNATE LI GDJE ĆETE NABAVLJATI POTREBNU OPREMU, MATERIJAL, SIROVINU i SL POTREBNU ZA OBAVLJANJE VAŠE DJELATNOSTI?
Dogovoreni dobavljači su:
Chelichana d.o.o. – Tvrtka za izradu sprava i ostale opreme
Blue Gym – Tvrtka za nabavu sprava i ostale opreme
Fitness.com.hr – Tvrtka za nabavu sprava i cardio opreme
Bravarija Piljek – Tvrtka za garderobne ormariće
Gerflor Adriatic – Tvrtka za opremanje interijera – podne obloge
Staklarski obrt Milić – Tvrtka za postavljanje ogledala
MOŽETE LI SVE POTREBNO NABAVITI U RH ILI BISTE NEKU ROBU/USLUGE RADIJE NABAVLJALI U INOZEMSTVU?
Sve potrebno mogu nabaviti u RH.
KONKURENCIJA
TKO JE VAŠA KONKURENCIJA? MOLIMO NAVEDITE PODATKE O VAŠIM GLAVNIM KONKURENTIMA, NJIHOVIM PREDNOSTIMA i SLABOSTIMA U ODNOSU NA VAS.
Prema javno dostupnim registrima Grad Zagreb broji 86 registriranih i aktivnih pravnih osoba u području djelatnosti fitnes centri.
Konkurencija su mi fizičke osobe i poslovni subjekti koje su na tržištu dugi niz godina i uspješno obavljaju provođenje usluga fitnes centra
Glavni konkurenti su mi:
- Sparta gym (Oranice) – prednost je veliki prostor, puno sprava, neograničeno korištenje teretane, a nedostatak je što nema privatnosti jer je svakodnevno velik protok ljudi (covid 19).
- Sportski centar (Oranice) – prednost je što u sklopu centra imaju teniske terene, nogometne terene i kafić, a nedostatak je da su više fokusirani na sport, a ne na individualne treninge i rehabilitaciju.
- Fitnes studio Ultimate performance (Rudeš) – prednost su iskusniji stariji treneri i poznati na tržištu, a nedostatak je što su više fokusirani na trening snage, a manje na rehabilitaciju.
Sličnosti u našem poslovanju svakako postoje, no uvjerena sam da ću s obzirom na svoju široku ponudu i individualni pristup te manje grupe privući drugu ciljanu skupinu klijenata te samim time nemam strah od konkurencije već ih smatram kolegama i zdravom konkurencijom.
Konkurentima smatram i sve fizičke osobe koje se oglašavaju za razne oblike treninga na web stranicama fitnes centara i klubova.
S obzirom na prethodno uspješno ostvarene suradnje, upoznata sam sa procesom rada u suradnji sa klubovima, komunikacijama, najmom terena i prostora te smatram da mogu uspješno konkurirati.
Kao svoju prednost istaknula bih stručno i kompletno obrazovanje u treniranju svih uzrasta te izražene organizacijske sposobnosti, ali i izgrađen pedagoški pristup klijentu što potkrepljuju priložena pisma namjere.
Željene ishode vježbanja moguće je predstaviti klijentu samo uz kvalitetnu povratnu informaciju o napretku i načinima postizanja ciljeva, kao prednost istaknula bih personalizirani pristup, ali isto tako i sebe kao osobu koja ga usmjerava na putu do cilja. Svaki klijent je poseban i prema tome potrebno je imati drugačiji pristup.
Modeli poslovanja klubova su rigidniji modeli praksi sa određenim standardima za postizanje uspjeha, manji odmak od standarda je fleksibilnost trenera, trenutno znanje i posvećenost dugoročnim ciljevima klijenata.
Konstantno unaprijeđenje kvalitete usluge planiram osigurati:
- ulaganjem u suvremenu opremu za rad,
- korištenjem novodostupnih aplikacija za razvoj sportaša,
- održavanjem komunikacije s klijentima putem web stranice i društvenih mreža,
- implementacijom novih metodologija rada kroz ulaganje u vlastitu edukaciju.
Snaga mog obrta nalazi se u:
- stručnom znanju akumuliranom kroz višegodišnje obrazovanje i radno iskustvo,
- Integrirani pristup – kvaliteta usluge,
- prethodno uspješno odrađenim angažmanima na kojima sam stekla vrijedna partnerstva,
- Jedinstvena ponuda (treninzi/rehabilitacija/masaža/edukacije),
- Višegodišnje iskustvo – preporuke,
- Frekventna lokacija,
- Oprema vrhunske kvalitete hrvatske proizvodnje,
- Stalni klijenti,
- Privatni parking.
Slabosti mog obrta nalaze se u:
- relativno skromnom kapitalu kojim ću raspolagati u početku poslovanja, a na što ću utjecati racionalizacijom troškova i odricanjem,
- Ograničenje broja klijenata na što ću utjecati širenjem kapaciteta
- povećanoj odgovornosti jer kao vlasnik obrta u ulozi ulagača i knjigovođe snosim veliku odgovornost i rizik za poslovni uspjeh
Analizom vanjskih utjecaja, može se zaključiti da prijetnju poslovanju predstavlja:
- pogoršanje cjelokupne ekonomske situacije u državi zbog pada kupovne moći,
- pojava novih trenera na istom tržištu,
- bolji konkurentski pristup oglašavanju.
Prilike postoje i moguće je iskoristiti veći prostor proširenjem usluga na masažu, organizaciju putovanja za edukaciju i rekreaciju te promicanje brige za zdravlje i vlastito tijelo.
PO ČEMU ĆETE BITI DRUGAČIJI OD SVOJE KONKURENCIJE? NAVEDITE KONKRETNE AKTIVNOSTI KOJIMA ĆETE PRIVUČI KLIJENTE (IZBJEGAVAJTE, BRŽI, BOLJI, JEFTINIJI?
Moja bliža konkurencija su svi treneri koji su položili edukacije za sportove, rekreaciju i slično, no smatram da sa završenih 5 godina Kineziološkog fakulteta i usmjerenjem kondicijske pripreme posjedujem puno više znanja kako u metodici podučavanja tako i u pedagogiji rada sa djecom i odraslima u odnosu na trenere sa završenim jednogodišnjim tečajima.
Vježbanje nije jednokratan proizvod već navika i stil života koji je potrebno prakticirati radi održavanja psihofizičke ravnoteže, kvaliteta mora biti vidljiva u edukativnom dijelu vježbi i pokazati se kroz rezultate što je zadaća osobnog trenera. Dugoročan uspjeh je u ostavljanju odličnih impresija za što bolje povratne informacije potencijalnim korisnicima. Službena web stranica osim informacija kako me kontaktirati, imati će objavljeni cjenik, galeriju slika, galeriju interijera i mogućnosti rezervacije u modernom dizajnu.
Također imam i višegodišnje iskustvo rada s djecom ne samo u kondicijskoj pripremi nego i u ostalim sportovima (stolni tenis, tenis i nogomet) Iz tog razloga se izdvajam od većine i svoje usluge ću nuditi direktno kao suradnju klubovima.
Bez digitalnog oglašavanja je danas teško doprijeti do većine potencijalnih klijenata i na moderan prikaz informacija koje povezuju klijenta sa obrtom, mislim vizualno prikazati uslugu. Jedna od bitnijih aktivnosti u privlačenju klijenata je organiziranje uvodnog sata besplatno za početnike i promocije na web stranici obrta, a informacije o obrtu klijenti će moći saznati i putem Googe AdWords oglasa.
Iskoristiti ću mogućnosti društvenih mreža kao što su Facebook i Instagram za promociju brige za zdravlje, korist u vježbanju, savjete o fitnesu i koristi koju mogu imati od usluga. Mjesečno ću puštati na tim povezanim mrežama do najviše dva oglasa u svrhu promocije za potencijalne klijente.
U tradicionalnom oglašavanju kao trajniju reklamu postaviti ću manje billboard reklame uz ceste koje imaju najveći promet lokalnih ljudi i time utjecati na kontakt.
Zagreb ima dosta teretana i načina za rekreaciju, ono što ja nudim je maksimalno posvećena pažnja svakom klijentu uz pristupačniju cijenu od konkurencije. Često se osobni treneri reklamiraju sa puno ljudi kako bi projicirali sliku profesionalnog posla usmjerenog na mase. Smatram da biznis i industrija u individualnom treningu moraju biti dalje od korisnika. Klijentu nudim da samostalno u miru i bez kompleksa pronađe svoj ritam, ostvari sve svoje ciljeve i pronađe uporište za način života koji produljuje život, brine za zdravlje i na siguran način podiže pozitivne stavove.
Viša razina usluge i proizvoda generirati će preporuke i sadržaj koji će biti zadnji korak u odluci korisnika da me kontaktiraju. Dugoročni povrat investiranog kapitala planiram osigurati financijskim ulaganjem u poboljšanje usluge.
Priliku za razvoj vidim u proširenju dostupnih usluga i povećanju kapaciteta.
INOVATIVNOST PROJEKTA
UVODITE LI OVIM PROJEKTOM NOVI ILI INOVATIVNI PROIZVOD ILI TEHNIČKO-TEHNOLOŠKI PROCES?
Da, ovim projektom uvodimo inovativni pristup u djelatnost fitness centara. Moj centar, koristiti će najnoviju tehnologiju i pristupe kako bi poboljšao iskustvo vježbanja za naše članove.
Prva novost koju ćemo uvesti je koncept virtualne stvarnosti (VR) u fitnes treningu. Naši članovi će imati priliku koristiti VR slušalice tijekom vježbanja na stacionarnim biciklima ili trkaćim trakama, omogućujući im da se “transportiraju” na različite lokacije širom svijeta tijekom vježbanja. Ovo ne samo da čini vježbanje zabavnijim, već i motivira korisnike da duže vježbaju, poboljšavajući njihove rezultate.
Osim toga, koristit ćemo najnoviju tehnologiju za praćenje performansi i napretka. Naši članovi će moći koristiti aplikaciju koja će im omogućiti da prate svoj napredak, postavljaju ciljeve, prate unos kalorija i dobivaju personalizirane planove vježbanja temeljene na njihovim individualnim potrebama i ciljevima.
Konačno, uvest ćemo i inovativni pristup grupnom treningu. Umjesto standardnih grupnih treninga koji su jednaki za sve sudionike, naši treneri će prilagoditi svaki trening individualnim sposobnostima i ciljevima sudionika. Ova personalizirana grupna metoda pruža pogodnosti personaliziranog treninga, ali istovremeno omogućava motivaciju i društvenost grupnog treninga.
Sve u svemu, uvodim niz inovativnih proizvoda i tehničko-tehnoloških procesa koji će poboljšati iskustvo vježbanja naših članova, potaknuti njihov napredak i zadržati ih motivirane na svom fitnes putovanju.
PROCJENA PRIHODA
Tablica– Procjena prihoda u prvoj godini poslovanja
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Naziv proizvoda/usluge |
Cijena pojedinog proizvoda/usluge | Broj očekivanih prodaja u jednom mjesecu | Očekivani mjesečni prihod od prodaje
(pomnožiti stupac 2 i 3) |
Očekivani godišnji prihod od prodaje
(pomnožiti stupac 4 s 12) |
Individualni trening – 8 dolaza mjesečno | 1200kn | |||
Individualni trening – 12 dolazaka mjesečno | 1600kn | |||
Poluindividualni trening – 8 dolazaka mjesečno | 1400kn | |||
Poluindividualni trening – 12 dolazaka mjesečno | 2000kn | |||
Grupni trening – 8 dolazaka mjesečno | 350kn | |||
Grupni trening – 12 dolazaka mjesečno | 450kn | |||
Dijagnostika rekreativaca | 300kn | |||
Dijagnostika sportaša | 600kn | |||
Masaža – cijelo tijelo 60min | 180kn | |||
Masaža 30min | 90kn | |||
Compex – struja | 50kn | |||
Kineziterapija | 200kn | |||
Mjesečni plan treninga | 400kn | |||
Plan prehrane | 400kn | |||
Ukupno | 9220,00 kn |
Tablica – Procjena prihoda u drugoj godini poslovanja
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Naziv proizvoda/usluge |
Cijena pojedinog proizvoda/usluge | Broj očekivanih prodaja u jednom mjesecu | Očekivani mjesečni prihod od prodaje
(pomnožiti stupac 2 i 3) |
Očekivani godišnji prihod od prodaje
(pomnožiti stupac 4 s 12) |
Individualni trening – 8 dolaza mjesečno | 1200kn | |||
Individualni trening – 12 dolazaka mjesečno | 1600kn | |||
Poluindividualni trening – 8 dolazaka mjesečno | 1400kn | |||
Poluindividualni trening – 12 dolazaka mjesečno | 2000kn | |||
Grupni trening – 8 dolazaka mjesečno | 350kn | |||
Grupni trening – 12 dolazaka mjesečno | 450kn | |||
Dijagnostika rekreativaca | 300kn | |||
Dijagnostika sportaša | 600kn | |||
Masaža – cijelo tijelo 60min | 180kn | |||
Masaža 30min | 90kn | |||
Compex – struja | 50kn | |||
Kineziterapija | 200kn | |||
Mjesečni plan treninga | 400kn | |||
Plan prehrane | 400kn | |||
Ukupno | 9220,00 kn |
PROCJENA TROŠKOVA POSLOVANJA
Trošak rada u prvoj godini poslovanja | Mjesecni iznos | Godišnji iznos |
Bruto plaća li doprinosi za obrtnike | ||
Bruto plaća za zaposlenike | ||
Ukupni troškovi rada |
Trošak rada u drugoj godini poslovanja | Mjesecni iznos | Godišnji iznos |
Bruto plaća li doprinosi za obrtnike | ||
Bruto plaća za zaposlenike | ||
Ukupni troškovi rada |
OSTALI TROŠKOVI U PRVOJ GODINI POSLOVANJA
Ostali troškovi poslovanja | PRVA GODINA | DRUGA GODINA | |||
Mjesecno | Godišnje | Mjesečno | Godišnje | ||
Ambalaža | |||||
Potrošni Materijal | |||||
Uredski materijal | |||||
Internet/telefon | |||||
Hosting | |||||
Rezije | |||||
Gorivo | |||||
Marketing I oglašavanje | |||||
Rezervni dijelovi | |||||
Odrzavanje strojeva | |||||
UKUPNO |
|
||||
PROCJENA DOBITI
Prva godina poslovanja | Druga godina poslovanja | |
God.prihod od prodaje 2.1 i 2.2 | ||
Ukupni god troškovi 3.1*2+4.1/2 | ||
Očekivana neto dobit | ||
Porez na dobit | ||
Očekivana neto dobit |
ZAHTJEV / TROŠKOVNIK
Vrsta troška | Iznos bez PDV | Iznos s PDV | Traženi iznos od HZZ |
Fiksni dio | |||
UKUPNO VARIJABILNI DIO |
Planiranje otvaranja fitness centra zahtijeva pažljivo planiranje i razmatranje različitih aspekata poslovanja. Srećom, postoje brojni resursi koji mogu pomoći u ovom procesu.
- Fitness Industry Analysis: IBISWorld je izvrstan resurs za dobivanje industrijskih izvještaja koji mogu pomoći u razumijevanju tržišnih trendova, konkurencije i predviđanja za industriju fitnessa.
- Business Plan Templates: SCORE nudi besplatne predloške poslovnih planova koji mogu biti korisni za strukturiranje vašeg poslovnog plana.
- Fitness Business Management Software: MindBody je popularna platforma za upravljanje fitness studijima i centrima, koja može pomoći u automatizaciji različitih aspekata vašeg poslovanja.
- Fitness Business Podcasts: Fitness Business Podcast pruža korisne savjete i uvide od stručnjaka u industriji, uključujući vlasnike fitness centara, trenere, marketinške stručnjake i druge.
- Fitness Business Association: Fitness Professional Online je asocijacija koja pruža brojne resurse, uključujući webinare, članke, alate i savjete za vlasnike fitness centara.
Uz te resurse, također je preporučljivo konzultirati se s lokalnim poduzetničkim centrima ili savjetnicima za male poduzetnike kako biste dobili dodatne savjete i smjernice pri izradi poslovnog plana.